Elektronická evidence tržeb

I když elektronická evidence tržeb už platí od prosince loňského roku (zatím tedy ještě ne pro všechny živnostníky a podnikatele, např. pro kadeřnice by tento zákon měl začít platit až v březnu roku 2018), spousta lidí dodnes neví, o co přesně se vlastně jedná.

Hlavním smyslem zavedení elektronických evidencí tržeb je především zabránění daňových úniků, tzn., že podnikatel musí zaznamentat KAŽDOU přijatou tržbu. Zejména u menších prodejen a hlavně na vesnicích se lidi mohli zpočátku setkat s problémy, protože např. u příslušníků rodiny nebo známých tak dosud nečinili.

Pro dodržování elektronické evidence tržeb si museli podnikatelé zakoupit také tzv. EET pokladny, i když jde u nejlevnějších o částku zhruba tři tisíce korun, hlavně menší podnikatelé měli nejvíce výmluv, jak velký je to výdaj apod., každá pokladna musí mít připojení k internetu.

Jak vlastně EET pokladna funguje?
Např. v restauraci se klasicky přijímají objednávky, rozdíl je při placení (platí pro hotovost i kartu), zařízení se nejdříve spojí se systémem ministerstva financí a od něj dostane účtenka přidělen tzv. fiskální identifikační kód, který Vy jako zákazník máte na účtence.

Mnoho podnikatelů mělo EET pokladny ještě před jejich uzákoněním, pro ty žádná změna nenastane, jen proběhne ještě spojení se systémem ministerstva vnitra, což nikdo téměř nezaznamená, je to otázka pár sekund.
Podnikatelé zpočátku na elektronickou evidenci tržeb pouze nadávali, ale naši ministři jak na jednu stranu tohle zpřísnili, na stranu druhou zase snížili DPH, např. u jídel v restauraci z 21 na 15 procent, vláda také uvažuje u piva stanovení daně pouze 10 procent.

Současné zavedení elektronických evidencí tržeb by tedy spolu se snížením DPH nemuselo podnikatele „nutit“ k jejímu obcházení jakýmkoliv způsobem.

Spousta podnikatelů ještě před zavedením elektronické evidence tržeb tvrdilo, že zaručeně zkrachují, je to ale opravdu jejím zavedením? Není to spíše ukázka toho, že vlastně při „poctivém“ podnikání vlastně nejsou schopni se na trhu udržet?

Jak už bylo uvedeno výše i když např. kadeřnice a další svobodná povolání mají spadat až do třetí fáze elektronické evidence tržeb (březen 2018), měli by si tito podnikatelé dát pozor, pokud ve své provozovně mají ještě doplňkový prodej, třeba vlasové kosmetiky, jde už o maloobchodní prodej a ten spadá do fáze druhé (březen letošního roku).


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
7. 2. 2017 | Posted in: Www | Komentáře uzavřeny