Home office neboli homeworking

Nalákat do firmy pracovníky není vůbec snadné. To věděli už pracovní náboráři dnes bychom řekli personalisté v podání Luďka Soboty a Petra Nárožného ve slavné české komedii „Já to tedy beru šéfe,“ kteří lákali potenciální  zaměstnance na různé výhody.
Home office
Toto se v podstatě nezměnilo. Kdo chce zaměstnance, musí nabídnout různé výhody čili benefity. Mezi nejoblíbenější benefity pak patří takzvané sick days nebo možnost několik dní v měsíci pracovat z domova, tedy home office. Pracovní komunikace pak funguje především formou internetu, nejvíce je využíván především skype.

V tomto ohledu samozřejmě nemáme na mysli práci navíc, kterou si bereme domů, aleregulérní práci v rámci pracovní doby. Tato možnost je samozřejmě velmi atraktivní především pro matky, které mají mnohem více pod kontrolou vlastní děti a chod domácnosti.
 prostor pracovního místa

Ve světě běžná záležitost

Zatímco ve světě se jedná o zcela běžnou záležitost,v české legislativně není výslovně upravená.
Lze předpokládat a doufat, že do budoucna dojde k rozvoji a rozšíření tohoto způsobu.

Samozřejmě je jen málo zaměstnání, kde lze vykonávat jako zaměstnanec firmy práci z domova na plný úvazek. Optimální je částečné docházení do firmy skloubené s prací doma. Profesní a především osobní kontakty jsou totiž pro pracovní výkon důležité. Izolace není žádoucí ani v osobním, ani profesním životě.

Pro zaměstnavatele tato forma zase přináší riziko, že nemají dostatečnou kontrolu nad svými zaměstnanci. Nicméně je fakt, že efektivita práce je ve většině případů podstatně vyšší než v rámci běžného docházení do firmy.
Jsou firmy, ve kterých je home office zcela v plenkách a naproti tomu existují firmy, které takto fungují a práce doma představuje většinu pracovní doby. Docházení do firmy probíhá jen za účelem předání informací a zhodnocení již vykonané práce.
 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
19. 10. 2016 | Posted in: Podnikání | Komentáře uzavřeny