Jestliže máte reklamu na Googlu, můžete si zjistit, zda je efektivní. Zcela sami si můžete zkontrolovat, kolik je kdy přístupů na vaší webovou stránku, aniž byste ovlivnili výsledky reklamy vaším vlastním vyhledáváním na Googlu.
· Nejprve bychom si měli objasnit, proč není vůbec dobré vyhledávat si reklamní texty sami ve vyhledávači. Google k tomu říká:
Vyhledáváte-li výrazy, které spouštějí zobrazení vaší reklamy, zbytečně načítáte zobrazení bez odpovídajících prokliků. To může snížit míru prokliku a omezit frekvenci potenciálního zobrazování reklamy.
To znamená, že vyhledáváte-li své reklamní texty na Googlu, jako byste nastavovali Google, aby vaši reklamu zobrazoval.
· Tedy, jak dále říká Google: Pokud budete vlastní reklamy opakovaně vyhledávat ve vyhledávání Google, aniž byste na ně klikali, mohou se tyto reklamy zcela přestat zobrazovat. Je tomu tak proto, že systém Google zastaví zobrazování reklam, o nichž se domnívá, že zůstávají bez odezvy.
Sledovací kód
Jak tedy můžeme zjistit, kolik uživatelů internetu na náš web přišlo? Abychom to zjistili, je třeba učinit dva základní úkony:
· Vložit si na webovou stránku kód Google Analytics. Je totiž možné, nechat si od Googlu vygenerovat speciální sledovací kód. Tento kód potom vložíte za lomítko cílového odkazu, který je v každém vašem reklamním textu. Sledovací kód je dobré vložit do jakéhokoliv odkazu na vaše webové stránky, který chcete detailně sledovat v Google Analytics.
Dále si určete, co je vaším cílem. Může to být například:
· dokončení objednávky
· zhlédnutí videa
· odeslání formuláře
Tento úkon potom nastavíte v GA a uvidíte, jaké a v jakém počtu které příchody z placené reklamy vedly ke splnění vašich úkonů. Tyto zjištěné údaje vám potom pomohou ke spočítání návratnosti vašich investic. To je jeden z nejdůležitějších ukazatelů každého podnikání.